VOCEA CARE NE UNEȘTE

LIVE

Progresele CFM: Peste 1200 mln tone volumul de mărfuri transportate anul trecut, cu 84% mai mult față de 2021

Directorul Î.S „Calea Ferată din Moldova”, (CFM) Oleg Tofilat a prezentat astăzi, 19 ianuarie o retrospectivă a activității întreprinderii în anul 2022. Astfel, potrivit acestuia, în anul trecut, volumul total de mărfuri transportate de CFM a fost de 1232 mln tone/km, cu aproximativ 84% mai mult față de anul 2021. 

Î.S ”Calea Ferată din Moldova” a reușit să înregistreze progrese economice, operaționale și pe agenda de investiții. Potrivit directorului CFM, cifra totală de afaceri se apropie de 1,3 mlrd lei (dublu față de anul 2021).

Potrivit raportului prezentat de Tofilat, chiar în prima lună a anului 2022, până la începutul războiului din Ucraina, CFM a înregistrat o cifră record de mărfuri transportate. Doar în luna ianurie 2022 au fost transportate în total- 95,68 milioane tone/km- asta în timp ce volumul lunar de mărfuri transportate în anul 2021 era mereu între 25 și 87 mln tone/km.

„A fost inițiat proiectul privind achiziționarea a 1000 de vagoane cerealiere care urmează să fie livrate până în anul 2025. Noile vagoane vor fi finanțate printr-un credit de asistență din partea Guvernului Poloniei în valoare de 65 milioane euro. CFM s-a implicat activ în gestionarea crizei refugiaților, în luna martie fiind organizate curse speciale spre Iași, iar mai multe spații au fost transformate în centre de prim-ajutor.  În luna mai, a avut loc lansarea celui mai important proiect de infrastructură feroviară - Modernizarea tronsonului feroviar Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești. Distanța- 233 km. Valoarea proiectului-113 mln de euro (BERD, BEI, Comisia Europeană). Lucrările sunt executate de o firmă din Kazahstan”, se arată în comunicatul întreprinderii.

Tofilat a menționat că CFM a achitat integral restanțele salariale și fiscale acumulate pe parcursul anilor precedenți (datorii salariale: 150 mln lei, datorii fiscale - 48 mln lei.)De asemenea, salariile angajaților CFM au fost majorate cu 89% crescând la 7654 lei.

O altă realizare este laborarea planului de reabilitare a coridorului Căinari-Chișinău-Ungheni-Bălți-Vălcineț în cadrul inițiativei UE Solidarity Lanes. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 96 de milioane de euro.(20 mln grant din partea UE, 12 mln BERD) Lucrările de reabilitare a căilor ferate ar urma să înceapă în acest an pentru a fi finalizate în anul 2024.

„În luna august a fost dat în exploatare tronsonul de cale ferată Basarabeasca-Berezino, deschizând, astfel, accesul spre portul dunărean Izmail din Ucraina.  După o pauză de 24 de ani, a fost reluată circulația trenului pe cursa internațională Chișinău-Kiev, până în prezent au fost transportați peste 7 mii de pasageri”, se arată în raport.

De asemenea, directorul CFM susține că în anul 2021 nu aveam nicio cursă feroviară internațională, iar în 2022 sunt 4 curse active: Două curse zilnice spre Iași (transportați 114 mii pasageri) și o cursă zilnică spre București (transportați 26 mii de pasageri).

Menționam că Republica Moldova este conectată la rețeaua trans-europeană de transport TEN-T. În acest sens, Uniunea Europeană va acorda 20 de milioane de euro pentru reabilitarea căilor ferate din RM.

Autor

  • Pusca Silvia

    Mereu pregătită să răspundă provocărilor. Pe site-ul voceabasarabiei.md prezintă subiecte de actualitate, știri, informații obiective și de ultimă oră. A absolvit Facultatea de Litere la Universitatea de Stat din Moldova.

Articole similare

spot_img

cele mai populare

Preluarea textelor de pe pagina www.voceabasarabiei.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.voceabasarabiei.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite și cele electronice vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia Vocea Basarabiei.