Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) anunță că a finalizat controlul inopinat la S.A. „Apă-Canal Chișinău” efectuat la 3 februarie după ce întreprinderea a deconectat temporar de la apă mai mulți consumatori, la 2 februarie. ANRE susține că deconectarea stației de pompare a apei potabile „Botanica” a fost nejustificată.
Potrivit Agenției, scopul controlului a constat în verificarea activității licenţiate realizate de către „Apă-Canal Chişinău” în partea ce ţine de asigurarea respectării legislaţiei în domeniu, în special a calităţii şi continuităţii serviciului furnizat/prestat consumatorilor la data de 02.02.2023 în urma deconectării pompelor la stația de pompare a apei potabile „Botanica”.
În rezultatul controlului inopinat, ANRE a constatat următoarele:
Astfel, ANRE susține că „Apă-Canal Chișinău” a fost obligată să revizuiască în termen de până la 30 aprilie 2023 procedurile interne în vederea asigurării continuității prestării serviciului de alimentare cu apă și de canalizare în situații de risc, precum și asigurarea informării eficiente a consumatorilor în cazurile de apariție în spațiul public a mesajelor care induc în eroare consumatorii finali referitor la continuitatea serviciului prestat.
La fel, ANRE a obligat operatorul să respecte „Normele de securitate la exploatarea instalațiilor electrice” și „Normele de exploatare a instalațiilor electrice ale consumatorilor noncasnici”. Totodată, Agenția a prescris un șir de acțiuni S.A. „Apă-Canal Chișinău” pentru înlăturarea abaterilor constatate în acest sens.
În concluzie, Agenția a solicitat operatorului S.A. „Apă-Canal Chișinău” să țină cont de actele normative de reglementare în activitatea sa, să ofere servicii calitative consumatorului final.
Raportul privind rezultatele controlului inopinat efectuat la titularul de licență S.A. „Apă-Canal Chișinău” și Hotărârea CA pot fi descărcate aici.
Amintim că la 2 februarie furnizorul Premier Energy a anunțat despre debranșarea de la rețea a bloculului administrativ al Apă-Canal Chișinău din cauza datoriilor acumulate la energia electrică, care atunci constituiau 68,6 milioane de lei.
Primarul capitalei, Ion Ceban, spunea că datoriile la Apă Canal s-au acumulat în ultimele 2 luni din cauza scumpirilor. Însă acesta a fost contrazis de fostul primar, Ruslan Codreanu, care susține că datoria „Apă-Canal” s-a acumulat din 2020 când prețurile încă nu erau majorate.
Ulterior, primarul Capitalei, Ion Ceban, a anunțat că în urma unor discuții cu reprezentanții companiei Premier Energy, s-a ajuns la o înțelegere privind reconectarea la rețeaua de energie electrică a întreprinderii Apă-Canal Chișinău.
Citește și: Suspiciuni de sabotaj la Apă-Canal: Deputat: „Este criminal oprirea furnizării apei din motive politice”
Citește și: Premier Energy: Nu suntem responsabili de deconectările de apă efectuate la S.A. ”Apă-Canal Chișinău”