Circulația trenurilor pe tronsonul Cahul-Giurgiulești a fost închisă începând cu data de 22 august. Despre aceasta anunță ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu.
Potrivit lui Spînu alunecările de teren care au afectat circa 350 de metri de cale ferată pe segmentul Colibaș-Giurgiulești.
Astfel, trenurile marfare vor fi direcționate pe traseul Basarabeasca-Etulia-Reni-Giurgiulești.
”Lipsa investițiilor în Calea Ferată a Moldovei de zeci de ani și lucru făcut aiurea de guvernarea socialist-comunistă (de pe timpul lui Voronin, Dodon și alții) au dus la dezastru infrastructurii feroviare.
Calea Ferată din Moldova urmează să acorde reduceri și modificări de tarife pentru transportul de marfă pe acest segment, de o manieră să nu afecteze interesele comerciale ale clienților.
În prezent, CFM lucrează la remedierea problemei cu proiectantul care a participat la construcția tronsonului feroviar în anul 2008 – în scurt timp, se vor face cercetări de geodezie și geologie pentru a vedea care au fost cauzele ce au dus la aceste alunecări de teren și cum ar putea fi prevenite astfel de situații în viitor. Tronsonul de cale ferată afectat, urmează să fie reabilitat – după ce vor fi identificate soluții inginerești fiabile.
În același timp, autoritățile Republicii Moldova și a Ucrainei avansează în discuțiile asupra efectuării tranzitului trenurilor cu originea și destinația în Republica Moldova prin stația Reni fără a efectua control vamal”, a subliniat Spînu.