Fostul Deputat Alexandru Slusari a venit cu o reacție la declarațiile viceprim-ministrului Dumitru Alaiba după ce acesta a afirmat că „cei care conduceau compania Air Moldova și-au bătut joc conștient de oameni” și au vândut bilete „la costuri ireale, pentru zboruri care, cel mai probabil, știau că nu vor avea loc”. Slusari susține că „bătaia de joc” a conducerii „Air Moldova” a avut loc din cauza „inacțiunilor și a impotenței actualei guvernări”.
Fostul deputat s-a arătat deranjat de declarațiile ministrului Alaiba, care potrivit lui Slusari ar trebui să se uite în calendar și la componența Parlamentului și Guvernului.
„Suntem în anul 2023, nu în 2019 ! La guvernare 2 ani e PAS cu 63 de mandate, nu coaliția PSRM-PD sau PSRM-Șor. Tu nu ești un deputat exaltat din opoziția, care în comisia economia, finanțe și buget din principiu nici pentru începutul ședinței comisiei nu ai votat. Ești целый (ditamai) viceprim-ministru și ministru al economiei, dar tot vorbești, parcă te afli în tranșeea opoziției”, a scris Slusari pe pagina personală de Facebook.
Slusari susține că actuala guvernare nu a îndeplinit recomandările Comisiei de anchetă privind privatizarea „Air Moldova” și nici „nu a încercat”.
„La 4 octombrie 2019 Parlamentul a aprobat un raport al comisiei de anchetă pe așa zisă privatizare a Air Moldova, pentru care ai votat și tu, iar membru acestei comisiei de la PAS a fost Radu Marian. Parlamentul 4 ani în urmă a solicitat franc de la Guvern anularea tranzacției de privatizare a IS Air Moldova. Înțeleg că în perioada guvernării grupărilor politico-criminale acest lucru era irealizabil, dar în 2021-2023 voi de ce nu ați îndeplinit recomandările comisiei de anchetă? Nici măcar nu ați încercat”, a întrebat fostul deputat.
Totodată Slusari se arată convins că „acțiunile acestei companii au fost coordonate cu gruparea lui Șor și au avut scopul destabilizării situației social-economice în țară”.
Autoritatea Aeronautică Civilă a anunțat la 24 august că a suspendat Certificatul de Operator Aerian (AOC) al Air Moldova, din cauza lipsei a cel puțin o aeronavă ce ar deține un certificat de navigabilitate valabil. Singura aeronavă care mai este în gestiunea operatorului aerian Air Moldova se află la mentenanță, iar lucrările care au fost planificate pentru luna aprilie nu au fost finalizate până în prezent.