Primele două proiecte de finanțare moldo-române, care vor contribui la dezvoltarea conectivității infrastructurii de transport atât pe partea română, cât și pe partea moldovenească, au fost depuse în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility).
Potrivit Ministerului Infrastructurii și Infrastructurii Drumurilor (MIDR), finanțarea este destinată pentru dezvoltarea infrastructurii transfrontaliere Ungheni (RO) – Ungheni (MD) și Albița (RO) – Leușeni (MD).
Cu privire la primul proiect Ungheni – Ungheni, pe partea română va fi pe partea română va fi dezvoltată legătura cu infrastructura rutieră existentă în România prin modernizarea DJ249A la un profil de drum național, care va face legătura cu noul pod peste Prut, aprobat deja cu finanțare CEF.
Această infrastructură va funcționa și după conectarea podului de la Ungheni cu Autostrada A8, ca nod rutier cu drumul național din proximitat. Totodată, în Republica Moldova va fi construită infrastructura de acces între noul pod de la Ungheni și rețeaua de drumuri existentă.
Valoarea totală a proiectului este de 66.372.078 euro.
Cel de-al doilea proiect vizează punctul de trecere al frontierei Leușeni – Albița, care va fi dotat cu echipamente noi. Totodată, pe partea română va fi reorganizat fluxul de mărfuri care intră în țară, prin extinderea și relocarea Agenției de Cântărire Albița. De asemenea, Ministerul Transporturilor din România realizează documentația tehnică pentru un nou pod peste Prut în locul celui existent, cu două benzi pe sens, care, de asemenea, va fi propus spre finanțare din programul CEF.
Valoarea totală a proiectului este de 19,6 mln de euro.