Defecțiunile tehnice ale avioanelor rusești și accidentele aeriene propriu-zise au crescut în Rusia, în 2023, din cauza sancțiunilor europene, care au restricționat accesul companiilor rusești la expertizele și serviciile specialiștilor din Europa. Anul trecut, incidentele aviatice în Rusia s-au dublat și au ajuns la 74 de cazuri, transmite Wall Street Journal, citat de Unian.net.
Publicația americană, care face referire la o cercetare a unei companii germane, susține că în 2023 la fiecare 100 de curse regulate au fost înregistrate 10 incidente, în timp de în 2022 cifra era de cinci.
Se constată că majoritatea incidentelor nu au implicat catastrofe sau accidente grave, dar problemele mecanice persistente amenință siguranța clienților companiilor aeriene și cresc volumul de muncă al piloților, ceea ce ar putea duce la consecințe mai grave în viitor.
Experții atribuie creșterea numărului de accidente sancțiunilor impuse Rusiei, care limitează accesul transportatorilor aerieni la piese de schimb pentru avioane și centre de deservire străine.
În primul rând, companiile rusești suferă de o lipsă de șasiu și frâne și sunt, de asemenea, forțate să trimită nave în Iran pentru întreținere.
Pe de altă parte, în decembrie 2023, Agenția Federală de Transport Aerian din Rusia a precizat că nu există o tendință de creștere a numărului de incidente de aviație. Structura a raportat că, în perioada ianuarie-noiembrie 2023, numărul de incidente legate de defecțiuni ale aeronavelor și motoarelor a scăzut chiar cu 2%.