Aproape șapte din 10 moldoveni susțin că au cunoștințe financiare medii, iar 20 la sută susțin că știu foarte puțin despre acest domeniu, arată un sondaj realizat de USAID în Moldova. Rezultatele studiului reprezintă un temei important atât pentru elaborarea strategiei de educație financiară, cât și pentru campania de educație financiară lansată astăzi, precizează guvernatorul Băncii Naționale, Octavian Armașu, citat de IPN.
Campania implică o serie de activități de diseminare a cunoștințelor financiare și își propune să ajute cetățenii Republicii Moldova să înțeleagă ce reprezintă sistemul financiar, noțiunile financiare de bază și diversitatea serviciilor financiare din Moldova.
Cea mai mare campania naționale de educație financiară din Moldova se va desfășura pe durata unui an, până în toamna anului 2024, și va cuprinde tot teritoriul Republicii Moldova. Guvernatorul Băncii Naționale a Moldovei a declarat în cadrul lansării campaniei că „este important să ajutăm cetățenii să se integreze mai ușor în lumea financiară, mai ales când tehnologiile inovatoare avansează în ritm accelerat. Octavian Armașu a precizat că „instruirea financiară a devenit o necesitate stringentă și o realitate ce se remarcă în toată lumea, nu numai în Republica Moldova. Și Banca Națională va face pași fermi în susținerea acestui interes. Guvernatorul instituției a comunicat că pe ultima sută de metri se află elaborarea unui document strategic de educație financiară care „va concentra abordările de educație financiară pe diferite arii de competență și va permite unificarea eforturilor autorităților și a societății civile în acest demers important.