Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu afirmă că Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” se confruntă în prezent cu anumite probleme de ordin financiar. Potrivit lui, criza a fost provocată de reducerea volumului de tranzit și de transport pe calea ferată. Totodată, ministrul dă asigurării că problema financiară de la CFM este „pe termen scurt”.
Ministrul Andrei Spînu susține că actuala guvernare a majorat salariile angajaților de la CFM și a achitat restanțele întreprinderii. Însă, în prezent, din cauza reducerii tranzitului pe cale ferată, sunt anumite rețineri de „maximum două luni la plata salariilor” angajaților.
„Atunci când dl Tofilat a preluat funcția, dar și când noi am venit la guvernare, nu se plăteau salariile de un an, un an și jumătate și nu se creșteau salariile. Ce am făcut noi în 2022? Pe lângă faptul că am crescut salariile, am plătit toate restanțele care se acumulaseră până atunci. Acum, este adevărat, Calea Ferată are anumite probleme financiare din cauza reducerii tranzitului, sunt anumite datorii de o lună, maximum două luni la plata salariilor. Din ceea ce vedem noi, se pare că asta totuși ar fi o situație pe termen scurt, adică după ianuarie, februarie lucrurile vor reveni la un flux de marfă mai ridicat, ceea ce va permite ca să se achite inclusiv restanțele care sunt acumulate la Calea Ferată. Și noi în continuare discutăm cu colegii din Ucraina ca să crească volumele pe calea ferată. Noi suntem optimiști și credem că totuși lucrurile se vor aranja și vom avea o creștere a volumului de tranzit și de transport pe calea ferată, astfel ca angajații de la Calea Ferată să nu sufere și să-și primească salariile la timpul potrivit”, a spus Andrei Spînu în cadrul emisiunii „Puncte de Reflecție” de la Vocea Basarabiei.
Oficialul afirmă că tranzitul mărfurilor pe calea ferată a scăzut deoarece au fost redeschise unele porturi în Ucraina, iar cerealele ucrainene nu mai tranzitează R. Moldova. În context, Spînu a declarat că autoritățile de la Chișinău poartă discuții cu autoritățile ucrainene pentru a identifica „posibilități prin care operatorii de transport din Ucraina să treacă mai mult pe calea ferată”. Potrivit lui, această măsură va permite deblocarea punctelor de trecere a frontierei și va asigura un venit mai mare Căilor Ferate din Moldova.