Primăria Municipiului Chișinău informează că a fost aprobat mecanismul de distribuire a abonamentelor anuale pentru elevii claselor I-IV de la instituțiile de învățământ primar și secundar, ciclul I și II, publice și private din municipiul Chișinău, pentru perioada 2022-2023.
Astfel, potrivit unui comunicat emis de autoritățile municipale, directorii instituțiilor de învățământ primar și secundar, ciclul I și II, publice și private vor repartiza diriginților de clasă abonamentele anuale pentru elevi, ulterior cu repartizarea acestora părinților; vor elibera documente permisive (carnet de elev, certificat/confirmare care atestă statutul de elev al instituției) cu număr și data eliberării, pentru a fi prezentat în transportul public de către elev, la solicitare, odată cu abonamentul; vor solicita, prin demers, abonamente pentru elevii noi veniți în instituție, pe parcursul anului de studii, de peste hotare sau din instituțiile de învățământ din raioanele republicii.
Totodată, în cazul pierderii abonamentului, părintele va depune o declarație pe proprie răspundere către administrația școlii, va raporta incidentul și va solicita înlocuirea abonamentului. Directorul va transmite ulterior cererea către Direcția Generală Educație, Tineret și Sport, iar responsabilii de acolo se vor adresa la Direcția generală transport public și căi de comunicație. Cererile se vor examina pe parcursul a 30 de zile.