Directorul Î.S. „Calea Ferată din Moldova”, Oleg Tofilat, recunoaște că întreprinderea se confruntă cu dificultăți privind plata salariilor.
Într-o postare pe o rețea de socializare, șeful CFM subliniază că datoriile s-au acumulat din cauza scăderii volumelor de mărfuri transportate pe calea ferată.
„Motivul pentru întârzieri la plata salariilor este o scădere semnificativă a cererii de transport de marfă. Prin urmare, avem mult mai puține încasări în numerar. Și ca urmare, nu putem plăti combustibilul, alte livrări și – din păcate – salariile la timp. Problemele sunt temporare. Sezonul de iarnă (combustibil) s-a încheiat deja, iar transportul de vară (cereale, materiale de construcție) nu a început încă”, a explicat acesta.
Tofilat subliniază că în luna aprilie CFM a obținut 57,6 milioane de lei din transport. A fost nevoie de 27,3 milioane de leipentru salarii (și este nevoie de 45 de milioane de lei), pentru combustibil – 12,7 milioane de lei, taxe – 10,7 milioane de lei, facturi la utilități – 3,8 milioane de lei, credite bancare – 3,7 milioane de lei.
„Pentru funcționarea normală, noi trebuie să obținem 100 de milioane de lei pe lună de la transport, acesta este motivul problemelor actuale pe scurt. De altfel, în ultimele șase luni producem miracole ale managementului financiar pentru ca problemele să nu se simtă. Cu siguranță nu stăm cu mâinile în brațe – am pregătit un program dificil pentru tranzitul cerealelor, am realizat o amânare a datoriilor către bănci și buget, am lansat în sfârșit un proces masiv de vânzare a activelor vechi inutile. Și pe lângă asta, avem multă muncă pe proiecte de investiții, ceea ce va duce și la o îmbunătățire a indicatorilor de transport. Înțelepciunea, profesionalismul și rezistența sunt cele care ajută în vremuri de criză”, a conchis acesta.