VOCEA CARE NE UNEȘTE

LIVE

Un tribunal rus a revocat licența ziarului independent Novaya Gazeta

Un tribunal rus a revocat licența ziarului independent Novaya Gazeta, condus de Dmitri Muratov, laureatul premiului Nobel pentru Pace în 2021. Publicația a fost înființată în 1993, de Mihail Gorbaciov, scrie Reuters.

Novaya Gazeta, una dintre ultimele instituții de știri independente din Rusia, a pierdut licența media, după ce un tribunal a decis retragerea acesteia, ceea ce înseamnă că i-a fost interzis să opereze. Autoritatea de supraveghere a mass-media din Rusia, Rozkomnadzor, a acuzat publicația că nu a furnizat documente legate despre schimbarea acționarilor din 2006.

Redactorul șef Dmitri Muratov, laureat al Premiului Nobel pentru Pace „pentru eforturile de a proteja libertatea de exprimare, care este o condiție prealabilă pentru democrație și o pace durabilă”, a declarat că decizia a fost „o lovitură la comandă politică, fără nici cea mai mică bază legală”. Dmitri Muratov a precizat că ziarul va face recurs.

Novaya Gazeta este cunoscut pentru articolele pe subiecte sensibile, cum ar fi corupția din guvern și încălcările drepturilor omului. Publicația a fost înființată în 1993, cu banii primiți de fostul lider sovietic, Mihail Gorbaciov, pentru Premiul Nobel pentru Pace.

Autor

  • Responsabilă de plasarea știrilor de actualitate și din domeniul justiției pe site-ul voceabasarabiei.md. A activat anterior la Ziarul de Gardă, TV8 și Pro TV Chișinău.

Articole similare

spot_img

cele mai populare

Preluarea textelor de pe pagina www.voceabasarabiei.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.voceabasarabiei.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite și cele electronice vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia Vocea Basarabiei.