Începând de astăzi, un nou sector strategic al drumului național M1 a devenit funcțional, asigurând continuitatea traficului pe sensul Dubăsari – Leușeni. Infrastructura inaugurată include podul peste râul Bâc și pasajul peste calea ferată, lucrări care vor contribui semnificativ la fluidizarea și securizarea circulației rutiere.
La evenimentul de inaugurare a fost prezent și viceprim-ministrul Vladimir Bolea, care a declarat că podul de pe șoseaua Balcani este una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură urbană:
„Am reușit să transformăm un punct vulnerabil, într-un exemplu de reziliență, viziune și responsabilitate”, a afirmat Bolea.
Etapa a II-a a proiectului de modernizare a inclus:
- Aproximativ 2 km de drum reabilitat, cu acces spre zona Pruncul, str. Pietrăriei, str. Calea Ieșilor și satul Ghidighici;
- Două poduri, inclusiv un pod de încrucișare cu lungimea de 80 m, care asigură traversarea denivelată a râului Bâc și a drumului spre str. Pietrăriei;
- Un pasaj peste calea ferată, cu o lungime de 60 m;
- Iluminat public modern, cu 52 de piloni instalați;
- Regularizarea albiei râului Bâc pe o lungime de 1 km și zid de sprijin de 150 m;
- 5 podețe și o stație de epurare a apelor pluviale.
Noul segment este parte a drumului M1, o arteră vitală care conectează vama Leușeni – frontiera cu România cu Chișinău și, mai departe, cu Dubăsari – frontiera cu Ucraina. Este un element cheie al coridorului de transport Est–Vest, având impact direct asupra mobilității cetățenilor, comerțului transfrontalier și conectivității regionale.