Companiile aeriene din Rusia nu-și pot repara aeronavele din cauza sancțiunilor internaționale, ceea ce provoacă întârzieri de zboruri. Totodată, flota companiilor de pasageri ajunge treptat în faliment din cauza incapacității de a primi servicii de calitate și de a achiziționa piesele de schimb necesare.
De exemplu, azi, compania aeriană ”Red Wings” a solicitat o aeronavă suplimentară de la compania aeriană ”Ikar” pentru a transporta pasagerii zborurilor tur-retur întârziate din Ekaterinburg spre Antalya după o defecțiunea deodată a două aeronave Boeing-777.
Nu este prima întârziere a zborului ”Red Wings” în această vară. Pe 4 august, 86 de persoane nu au putut zbura de la Ekaterinburg la Astana timp de 11 ore. Motivul nu a fost anunțat.
Potrivit Statisticii Naționale a Rusiei, ”Rosstat”, în prima jumătate a acestui an, în Rusia au fost produse doar două avioane civile grele: unul în februarie, al doilea – în iunie. Conform unei prognoze a experților ”Oliver Wyman”, până în 2026 Rusia riscă să piardă jumătate din cele 736 de nave disponibile în prezent.