Directorii de grădinițe cer Ministerului Educației instituirea unor noi programe prin care să fie atrași tot mai mulți specialiști și angajați din alte categorii în instituțiile de educație timpurie. Un grup de manageri de grădinițe au avut o întâlnire cu noul ministru al Educației, Dan Perciun, acolo unde au discutat și despre eficientizarea mecanismelor de finanțare a instituțiilor.
”Directorii de grădinițe au vorbit despre necesitatea adoptării unor noi state de personal, care să facă posibilă angajarea specialiștilor de care au nevoie instituțiile pentru a asigura îngrijire și dezvoltare adecvată pentru toți copiii – psiholog, logoped etc. Participanții au abordat și problema incluziunii în educația timpurie a copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES). În context, a fost accentuată necesitatea implementării mecanismelor de suport pentru instituțiile care implementează practicile incluzive”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației.
Un alt subiect s-a referit la Planul-cadru pentru învățământul preșcolar, document care se află la etapa de aprobare. Acesta reglementează toate tipurile de activități și este obligatoriu pentru toate instituțiile care oferă servicii de educaţie şi îngrijire timpurie.
„Toți copiii trebuie să aibă acces la educație de calitate și condiții optime de creștere și dezvoltare. Este foarte important să avem cadre bune în sistem, de asta ne concentrăm eforturile pe atragerea tinerilor specialiști, dar și pe măsuri de menținere a celor care deja activează în creșe și grădinițe”, a menționat Dan Perciun.
În Republica Moldova sunt 1462 de instituții de educație timpurie, cu un număr total de peste 133 de mii de copii.