VOCEA CARE NE UNEȘTE.

LIVE

Guvernul alocă un miliard de lei suplimentar pentru drumuri: 54 de tronsoane naționale și 500 de milioane pentru drumuri locale

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a anunțat principalele modificări ale Programului privind repartizarea mijloacelor fondului rutier pentru drumurile publice naționale în 2025. Guvernul Republicii Moldova a alocat un miliard de lei suplimentar pentru infrastructura rutieră, cu scopul de a finaliza lucrările începute în anii anteriori și de a îmbunătăți conectivitatea regională.

„Construcția de drumuri devine o prioritate pentru Guvern. Vrem drumuri care leagă comunități, raioane și sate, care oferă acces la servicii esențiale și la o viață mai bună”, a declarat ministrul Bolea în cadrul unei conferințe de presă.

- Advertisement -

Din fondurile suplimentare, 708 milioane de lei sunt destinate reabilitării a 54 de tronsoane de drumuri naționale de tip G, însumând 123 km. Printre proiectele prioritare se numără:

  • G5 (Corjeuți – Caracușenii Vechi): 18,62 milioane lei pentru 3,5 km
  • G10 (Cernoleuca – Climăuți): 2,468 milioane lei pentru 430 metri
  • G20 (zona Țarigrad): 31,991 milioane lei pentru 4,2 km
  • G50 (Rădoaia – Drăgănești): 15,498 milioane lei pentru 2,7 km

Restul fondurilor vor fi folosite pentru întreținerea sezonieră a drumurilor, reabilitarea podurilor, plombări, siguranța rutieră, precum și cofinanțarea proiectelor cu sprijin extern (Banca Mondială, BERD, BEI).

O premieră absolută este alocarea a 500 de milioane de lei pentru drumurile locale, aflate în gestiunea primăriilor de nivelul întâi. Repartizarea acestor fonduri, în baza a 597 de dosare analizate, va fi anunțată săptămâna viitoare.

„Investițiile în infrastructură reduc timpul de deplasare, cresc siguranța rutieră, diminuează costurile pentru fermieri și transportatori și creează locuri de muncă. Drumurile sunt arterele economiei noastre”, a subliniat Vladimir Bolea.

Această inițiativă reflectă angajamentul Guvernului față de dezvoltarea durabilă și modernizarea rețelei rutiere din Republica Moldova.

Articole similare

cele mai populare

Preluarea textelor de pe pagina www.voceabasarabiei.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.voceabasarabiei.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite și cele electronice vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia Vocea Basarabiei.