Foștii președinți ai Republicii Moldova nu vor mai beneficia de birou de lucru și asistent personal, în caz de expirare a mandatului, de demisie sau de imposibilitate definitivă de exercitare a atribuțiilor. Comisia administrație publică și dezvoltare regională a aprobat, la ședința din 4 octombrie raportul la un proiect de lege de modificare a unor acte legislative.
Totodată, potrivit Parlamentului, documentul mai propune o serie de prevederi pentru a eficientiza activitatea Cancelariei de Stat. Între altele, inițiativa prevede preluarea de către Cancelaria de Stat a sarcinii de elaborare, promovare şi monitorizare a implementării politicii statului în domeniul controlului de stat asupra activității de întreprinzător, având ca scop o eficientizare și monitorizare semnificativă a procesului. Proiectul mai prevede instituirea unei funcții de secretar de stat al Guvernului.
Proiectul vizează și operarea modificărilor la Legea cu privire la Guvern prin reiterarea expresă a atribuțiilor Cancelariei de Stat privind elaborarea, coordonarea, promovarea și monitorizarea implementării politicii statului în domeniile managementului funcției publice și al funcționarilor publici în administrația publică; controlului de stat asupra activității de întreprinzător; reformei administrației publice centrale şi locale, de descentralizare și reorganizare administrativ-teritorială a țării.
Proiectul de lege urmează a fi examinat în ședința plenară a Parlamentului.