Alegerile parlamentare de duminică au adus o premieră în politica din Republica Moldova: un partid a reușit să intre în Parlament bazându-se exclusiv pe campania din mediul online. Declarația a fost făcută de expertul Igor Boțan, care a remarcat că această schimbare arată impactul tot mai mare al rețelelor sociale asupra vieții politice.
Expertul a făcut referire la Partidul Democrația Acasă, condus de Vasile Costiuc, care a trecut pragul electoral de 5% și a acces în Parlamentul de la Chișinău. În opinia lui Boțan, succesul acestei formațiuni demonstrează schimbarea modului în care cetățenii se raportează la politică și la sursele de informare.
„Un aspect important al acestor alegeri este rolul rețelelor sociale. Pentru prima dată avem în alegeri un partid care a trecut pragul electoral și va avea reprezentare în Parlament, care a făcut campanie în exclusivitate pe rețelele de socializare. A ignorat presa obișnuită, televiziunea, radioul, nu a participat la dezbateri, dar în pofida acestui lucru, a reușit în mod surprinzător să aibă un suport aproape omogen pe întreg teritoriul Republicii Moldova, cu excepția municipiului Chișinău. Și în străinătate acest partid a reușit să atragă simpatia unui număr semnificativ de cetățeni”, a mai spus Igor Boțan, în cadrul unui interviu pentru IPN.
Igor Boțan a atras atenția și asupra unui fenomen periculos: folosirea mesajelor de ură și intoleranță în campania electorală, subliniind că mediul online oferă spațiu pentru astfel de derapaje.
„Ceea ce întristează este că mesajul de ură, intoleranță, a fost răspândit anume pe rețelele sociale. Asta ne arată că are loc migrația spre rețele, unde participanții se ascund în bule și sunt sub acoperirea anonimatului. Acolo ei își permit lucruri reprobabile”, a punctat expertul.
Menționăm că 5 formațiuni au acces în Parlamentul de la Chișinău după alegerile parlamentare din 28 septembrie. Este vorba de PAS, Blocul Patriotic, Blocul „Alternativa”, Partidul Nostru și Partidul „Democrația Acasă”.






