Începând cu 1 ianuarie, dările de seamă fiscale se prezintă doar în mod electronic, de către toți contribuabilii. Este vorba despre persoanele juridice sau persoane fizice care desfășoară activitate de întreprinzător sau profesională, indiferent de numărul de salariați, precum și persoanele fizice rezidente care direcţionează un cuantum procentual din impozitul pe venit calculat anual la buget.
Serviciul Fiscal de Stat precizează că pentru a prezenta declarațiile prin metode automatizate de raportare electronică este nevoie ca persoana să dețină semnătură electronică sau mobilă, aceasta fiind emisă de către prestatorii de servicii de certificare acreditați în domeniu.
Procesul de solicitare și obținere a semnăturii electronice este specific fiecărui prestator de servicii de certificare și poate fi consultat pe paginile oficiale ale acestora. Semnătura electronică poate fi obținută la mai mulți prestatori de servicii de certificare.
Contribuabilul beneficiază de acces la serviciile fiscale electronice prin intermediul Sistemului Informațional Automatizat „Cabinetul personal al contribuabilului”, accesibil pe portalul www.sfs.md, cu titlu gratuit și în mod automatizat. În partea dreaptă a paginii web, se accesează compartimentul destinat sistemului și se efectuează procedura de Autentificare prin semnătura electronică sau mobilă.