Capitalul social al Întreprinderii „Calea Ferată din Moldova” va fi majorat cu 363,1 milioane de lei din contul împrumutului acordat de Banca Europeană de Investiții. O decizie în acest sens a fost aprobată azi de cabinetul de miniștri, la inițiativa Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.
Banii sunt alocați în cadrul Proiectului de achiziție a locomotivelor și de restructurare a infrastructurii feroviare și sunt destinați pentru achitarea lucrărilor de reabilitare a tronsonului de cale ferată Tighina-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești.
Tronsonul, cu o lungime de 233 km, asigură legătura feroviară între șapte raioane și va crea condiții favorabile pentru călătoriile cetățenilor cu transport sigur și ecologic, dar și pentru schimbul de mărfuri.
Amintim, la începutul lunii august, Guvernul s-a implicat și pentru a soluționa o parte dintre problemele de la CFM privind remunerarea angajaților, care atunci nu-și primiseră salariile de trei luni. Ministrul Infrastructurii, Andrei Spânu, a insistat atunci ca plata salariilor să fie o prioritate pentru administraţia întreprinderii, care a precizat că restanțele de 90 de milioane de lei s-au format din cauza scăderii fluxului de marfă pe timp de vară.