Certificatele de arhivă, întocmite în registrele bisericilor perioada 1820-1922, vor putea fi solicitate mult mai ușor de moldoveni prin intermediul unei platforme digitale. Fără a fi prezenți fizic la ghișeele, solicitanții vor putea solicita actele de arhivă online și chiar cu livrarea la domiciliu.
Tariful minim pentru aceste serviciu va fi de 58 de lei, iar pentru depune cererile este obligatoriu deținerea semnăturii electronice sau mobile.
Prin noua platformă digitală vor putea fi obținute certificate de arhivă cu privire la naștere, căsătorie și deces din fondurile Agenției Naționale a Arhivelor.
De asemenea, eliberarea documentelor de arhivă pe suport de hârtie, poate avea loc fără necesitatea interacțiunii fizice cu angajații statului, ceea ce înseamnă că beneficiarul poate primi acasă certificatul fără a se prezenta la ghișeu pentru ridicarea acestuia. Certificatele emise pot fi livrate pe adresa de domiciliu a beneficiarului, prin intermediul Serviciului guvernamental de livrare MDelivery, atât pe teritoriul Republicii Moldova, cât și în afara țării. Opțiunea de livrare, adresa beneficiarului și alte detalii vor fi completate de solicitant în momentul depunerii cererii în regim online.