După ce în ultima perioadă mai multe zboruri au fost anulate sau au înregistrat întârzieri, Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) a explicat pașii pe care trebuie să-i urmeze cetățenii în asemenea situații.
Astfel, în cazurile când pasagerul a procurat un bilet de avion de la compania aeriană, pentru o cursă regulată, asistența urmează a fi oferită de către compania dată. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa companiei aeriene, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa AAC. Concomitent, cetățenii pot apela la telefonul consumatorului (022) 823583 pentru o consultație.
În cazul unei curse neregulate, charter, atunci când pasagerul a procurat un pachet turistic, prin intermediul unei agenții de turism și nu are legătură directă contractuală cu compania aeriană, asistența va fi acordată de către agenția turistică. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa agenției de turism, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa AAC.
Mai multe detalii despre drepturile consumatorilor în cazul anulării sau întârzieri unor curse avia pot fi găsite pe pagina oficială a AAC.
Săptămâna trecută, operatorul aerian low-cost Wizz Air a anunțat că va suspenda toate zborurile către şi dinspre Chişinău, începând cu data de 14 martie curent.
Totodată, în ultimele zile, au fost anulate mai multe zboruri operate de către compania Air Moldova, fiind invocate dificultăți operaționale.