Cazurile de corupție pot fi raportate la linia fierbinte: 1520, gestionată de către Serviciul protecție internă și anticorupție al Ministerului Afacerilor Interne.
De la începutul anului, au fost recepționate 140 de apeluri, 39 dintre care s-au referit la comiterea actelor de corupție. Cel mai frecvent a fost raportată coruperea activă, a precizat șeful Serviciului protecție internă și anticorupție al MAI, Dorin Vrednic, într-un răspuns la o solicitare a Agenției IPN.
În zilele lucrătoare, de la 08:00 până la 17:00, apelurile sunt recepționate de către ofițerii de serviciu din cadrul Direcției combaterea corupției. În afara orelor de muncă, apelurile sunt recepționate de către robot. Ulterior sunt audiate și înregistrate într-un jurnal de evidență de către un operator la prima oră a zilei următoare.
Înregistrarea, păstrarea și utilizarea datelor cu caracter personal este în strictă conformitate cu legislația în vigoare. La fel, confidențialitatea informațiilor primite prin acest sistem este strict reglementată.
Dorin Vrednic menționează că Serviciul protecție internă și anticorupție reiterează deschiderea privind dialogul cu mediul civil și oferirea informațiilor relevante, în limitele competențelor funcționale și prevederilor cadrului legal aferent.
Linia telefonică anticorupție: 1520 a fost instituită pe 8 august 2014, prin Ordinul Ministerului Afacerilor Interne.