Buletinele de identitate, permisele de conducere și certificatele de înmatriculare vor fi digitalizate. Executivul a aprobat în ședința din 26 septembrie noile reglementări care facilitează interacțiunea cetățenilor cu sectorul public, prin utilizarea instrumentelor digitale.
Dacă în prezent aceste acte există pe suport material, prin noile reglementări se dorește obținerea unei versiuni digitale ale acestora. Folosind aplicația EVO, fiecare persoană va putea să păstreze, deschide și prezenta versiunea digitală a buletinului de identitate, permisului de conducere și certificatului de înmatriculare, precizează ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării.
„Obiectivul noilor reglementări este de a revizui modul de interacțiune între beneficiarii și prestatorii de servicii publice, transformând interacțiunile tradiționale, pe suport de hârtie, în cele realizate prin mijloace electronice”, a menționat secretarul de stat al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Vadim Gumene.
În același timp, cetățenii vor putea depune online solicitarea de înmatriculare curentă a mijloacelor de transport, iar certificatele și plăcuțele de înmatriculare vor putea fi livrate solicitanților prin MDelivery.
De asemenea, va fi posibilă depunerea de către notar a cererii de înregistrare a contractelor de vânzare-cumpărare și a altor documente conexe bunurilor imobile, fără prezența fizică la Agenția Servicii Publice.
Noile prevederi exclud și necesitatea prezentării obligatorii a dovezii semnăturii electronice la documentele depuse prin intermediul Programului integrat de gestionare a dosarelor, verificarea urmând a fi realizată în mod automatizat, etc.