Anul 2022 a fost marcat de un număr sporit la 112 al solicitărilor privind copii bolnavi. Dacă în 2021 au fost circa 50 de mii de astfel de apeluri la 112, în 2022 acest tip de apeluri a ajuns la 113 mii. Cazurile s-au înregistrat frecvent la sfârșit de toamnă, început de iarnă. Despre aceasta a comunicat Ana Carpovici, specialist în relații publice al Serviciului Național Unic pentru apelurile de urgență 112, sâmbătă, 11 februarie, în cadrul programului informativ Pulsul Basarabiei, cu ocazia Zilei Europene a serviciului 112.
Potrivit Anei Carpovici, anul trecut au fost înregistrate în total până la 2 milioane 400 de mii de apeluri la 112, inclusiv cele non urgente, care au fost sub 50%. O dinamică covârșitoare în 2022, în comparație cu 2021, au înregistrat-o solicitările privind intervenția pompierilor în cazul incendiilor. Au fost înregistrate aproximativ 17 mii de solicitări, dintre care peste 10 mii au fost despre incendiile legate de vegetație. „Atât câmpurile, șesurile, terenurile agricole, au fost supuse incendiilor atât din cauza condițiilor meteo, cât și a iresponsabilității umane”, a spus Ana Carpovici.
La fel, a menționat că zilnic, peste 70% din apelurile, care sunt făcute la 112, sunt despre solicitările de ambulanță. Acum în perioada rece anului acest tip de solicitări a ajuns și 80%. Poliția are aproape 25 de chemări pe zi, iar pompierii – circa 2-3% din numărul de solicitări zilnice. „Au fost zile când au fost și peste 10 mii de apeluri pe zi la 112. De sărbători depășesc și 13 mii de apeluri. Media zilnică de solicitări în 2022 a fost de 6 mii de apeluri”, a afirmat specialistul în relații publice al serviciului 112.
Ana Carpovici susține că Republica Moldova are un sistem informațional performant și că țara noastră este printre primele țări din UE care are posibilitatea să localizeze geografic apelantul, să afle imediat unde se află victima. Acest sistem oferă posibilitatea de a face mai multe operațiuni concomitent. Pot fi conectate la un apel poliția, pompierii și serviciul de ambulanță, iar timpul de preluare a unui apel de urgență, procesarea lui și transmiterea către alte dispecerate, este de circa 50 de secunde.