Agenția Servicii Publice este hotărâtă să avanseze în procesul de digitalizare a serviciilor publice, care să fie centrate pe comoditatea cetățenilor. Până în anul 2025, își propune ca 50% dintre serviciile prestate de ASP să fie deja digitalizate. „Ne dorim ca oamenii să nu mai stea în rânduri interminabile, iar deservirea la ghișeu să rămână doar una dintre opțiunile de a accesa servicii publice”, a menționat șeful ASP, Mircea Eșanu, în cadrul Moldova Digital Summit, transmite IPN.
„Astfel, cetățenii vor putea beneficia de diverse servicii publice electronice, vor putea semna acte, cereri sau declarații oficiale, fără a fi nevoie să se prezinte la oficiile instituțiilor publice. Suntem siguri că în următorii 2-3 ani numărul persoanelor care vor deține un document cu semnătură electronica calificată va crește vertiginos, ajungând ușor la cifra de un milion de cetățeni”, a concluzionat directorul Agenției Servicii Publice, Mircea Eșanu.
Potrivit lui Mircea Eșanu, în pofida numărului mare de interpelări de date din registrele ASP (156 mln de interpelări in ultimele 15 luni), accesarea serviciilor digitale ale ASP rămâne la un nivel destul de scăzut. „Există o explicație în acest sens. Din 3,3 mln cetățeni ai Republicii Moldova cu vârsta peste 18 ani, doar circa 200 mii – dețin semnătură electronică calificată. Iar pentru a putea solicita servicii electronice, cetățenii au nevoie de semnătură electronică”, a subliniat directorul ASP.
Mircea Eșanu a mai spus că începând cu prima jumătate a anului 2025 ASP va intra în linie dreaptă pentru producția a unui nou act de identitate al cetățeanului Republici Moldova – cartea electronică de identitate. În premieră pentru Republica Moldova, cartea de identitate va putea fi folosită nu doar ca document de identificare a titularului pe teritoriul Republicii Moldova; document de călătorie pentru traversarea frontierei (în condițiile unui acord interguvernamental), dar și ca document de identificare electronică în sistemele informaționale ale instituțiilor publice.