Într-un liceu din Londra, profesorii au fost înlocuiţi de inteligenţa artificială. David Game College, un liceu privat din Londra, a lansat un proiect-pilot în care inteligența artificială (AI) înlocuiește profesorii tradiționali pentru pregătirea elevilor pentru examenele GCSE. În cadrul acestui experiment, șapte elevi folosesc calculatoare și o platformă AI care monitorizează progresul lor și oferă predare personalizată. În locul profesorilor, elevii sunt asistați de „antrenori pedagogici” care îi ajută în utilizarea AI și în dezvoltarea abilităților non-tehnice.
Directorul adjunct al școlii, John Dalton, susține că AI poate evalua cunoștințele elevilor mai precis decât un profesor mediu. Deși elevii din proiect afirmă că programul este eficient, critici precum cercetătoarea Rose Luckin de la UCL avertizează asupra limitărilor AI în predarea unor materii complexe și în susținerea interacțiunii sociale.
Luckin consideră, de asemenea, că proiectul este elitist, având costuri de școlarizare ridicate, inaccesibile pentru majoritatea elevilor. Guvernul britanic sprijină utilizarea AI în educație, dezvoltând un instrument propriu numit „Aila”, care asistă profesorii în organizarea lecțiilor și corectarea lucrărilor.
Cu toate acestea, accesul inegal la tehnologie rămâne o provocare majoră, subliniind necesitatea investițiilor în infrastructură.