Lucrările la autostrada A8, denumită și Autostrada Unirii, au loc acum pe teritoriul României, iar în iulie urmează să fie semnat contractul pentru construirea podului peste Prut la Ungheni. Acesta va fi punctul de conexiune al autostrăzii de pe teritoriul României cu cea care va fi construită în Republica Moldova, care ar urma să fie finalizată în anul 2027. Declarațiile au fost făcute, ieri, de secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Nicolai Mîndra, la emisiunea Indicator economic de la Radio Moldova.
„Cu suportul Băncii Mondiale și a programului acordării finanțării din partea Comisiei Europene avem un grant de 20 de milioane de euro pentru construcția drumurilor de acces către acest pod la Ungheni și unul către vama de acces la vama Leușeni. Noi până în 2027, inclusiv acest proiect are și construcția facilităților vamale pentru a permite trecerea peste pos și control vamal. Referiror la autostradă, la moment se realizează studiul de fezabilitate care va fi finalizat în 2025, care ne va arăta pe unde trebuie să treacă această autostradă”, a spus secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.
Nicolai Mîndra a mai spus că autostrada va fi construită pe podul de la Ungheni, Chișinău și până în sudul Republicii Moldova, la granița cu Ucraina, însă studiul de fezabilitate va arăta care anume va fi traseul acesteia din punct de vedere tehnic.
Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Guvernul de la București va finanța lucrările de construcție a podului de la Ungheni și a drumului de acces, inclusiv a infrastructurilor conexe, amplasate pe teritoriul României, iar cele de pe teritoriul Republicii Moldova vor fi finanțate cu aproximativ 36 de milioane de lei de către Executivul de la Chișinău.
Pe 17 mai, premierul României, Marcel Ciolacu, a declarat, la Iași, că anumite porțiuni din Autostrada A8, care leagă zona Moldovei de cea a Ardealului vor fi construite și din împrumuturi, nu doar din fonduri europene.