Circa 4000 de profesori și 3000 de educatori vor participa în anul curent la cea de-a doua ediție a Programului Național „Investim în profesori”. Cadrele didactice care au participat la ediția precedentă a Programului au avut astăzi o discuție cu ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun cu scopul de a îmbunătăți conținuturile predate și modalitatea de organizare a instruirilor.
În 2023, peste 3000 de cadre didactice din 90 de instituții de învățământ au beneficiat de formări profesionale ajustate la necesitățile fiecărei instituții în parte, asigurate de formatori cu experiență.
În context, Dan Perciun a menționat că programul va fi implementat și în anul 2024, iar de formări vor beneficia circa 4000 de profesori și 3000 de educatori.
„Ne dorim să revedem și să îmbunătățim programul care a fost pilotat anul trecut. Ministerul a făcut și un chestionar la care au participat 1500 de persoane. Ne-am bucurat că un număr atât de mare de participanți, practic jumătate dintre cei care au trecut prin program au răspuns la acest chestionar. Vrem să înțelegem ce schimbare s-a produs la nivel comportamental și organizațional și ce așteptări este rezonabil să avem de la asemenea programe de formare”, a spus Dan Perciun.
În cadrul discuțiilor, profesorii au sugerat ca unele conținuturi ale formărilor să fie propuse de cadrele didactice, care să fie mai relevante și să se plieze pe necesitățile școlii. Totodată, participanții au propus ca toate orele să fie realizate cu prezență fizică, iar orarul activităților să fie stabilit de comun acord cu profesorii, în funcție de disponibilitatea acestora, pentru a evita suprapunerea activităților.
Unele sugestii au vizat modalitatea de instruire, cadrele didactice optând pentru traininguri și ateliere de formare care să contribuie la îmbunătățirea nivelului profesional și al schimbului de experiență. Profesorii au solicitat, de asemenea, să fie propuse studii de caz, situații problemă, rezolvarea cărora să implice tot colectivul.
Cele mai solicitate tematici din cadrul programului se axează pe educația incluzivă, inteligența emoțională, relația cadrului didactic cu elevii și părinții.