Mărfurile vor fi transportate, de acum încolo, mai rapid cu trenurile spre și din Ucraina sau România, iar datorită modernizării unor lanțuri logistice, marfarele urmează să decongestioneze un segment important acoperit acum de transportul rutier, în special camioane.
Noile facilități se regăsesc într-un protocol moldo-ucrainean privind simplificarea procedurilor de tranzit feroviar semnat astăzi de ministrul Infrastructurii, Lilia Dabija, cu omologul ucrainean Oleksandr Kubrakov.
Scopul documentului este de a spori volumul de mărfuri transportate pe cale ferată. De asemenea, o prevedere importantă a acordului stabilește eliminarea controlului vamal din partea părții ucrainene în stația Reni, ceea ce va permite micșorarea timpului de transport al mărfurilor din și spre portul Giurgiulești, Galați sau Brăila. Acest lucru urmează să aibă și un impact pozitiv asupra costului final al bunurilor exportate sau importate de beneficiari din Republica Moldova, reducând cheltuielile pentru transport.
”Vor fi modificate lanțurile logistice, prin redirecționarea transportului de mărfuri de pe segmentul rutier pe cel feroviar. În rezultat, va fi diminuată sarcina pe drumurile publice naționale, ceea ce va duce la majorarea volumelor de mărfuri aflate în tranzit pe teritoriul Republicii Moldova și va avea un impact pozitiv asupra economiei naționale”, se arată într-un comunicat al Ministerului Infrastructurii.
De asemenea, în urma intrării în vigoare a protocolului, urmează să fie reduse ambuteiajele feroviare sezoniere la stațiile feroviare Galați, Giurgiulești, Reni, Etulia și Basarabeasca, care influențează negativ costul logisticii în perioada recoltei și exportul produselor cerealiere.