Subiectul referitor la calitatea serviciilor publice prestate cetățenilor a fost discutat, astăzi, în cadrul audierilor organizate de Comisia administrație publică. La discuții au participat deputați, membri ai comisiei parlamentare de profil, reprezentanți ai Agenției Servicii Publice, Agenției de Guvernare Electronică, Congresului Autorităților Locale din Moldova și ai administrației publice locale.
În debutul ședinței, președinta Comisiei administrație publică, Larisa Voloh, a menționat despre importanța abordării subiectului referitor la calitatea serviciilor publice oferite cetățenilor, ca urmare a sesizărilor adresate Comisiei de către reprezentanții autorităților publice locale. Discuțiile au vizat activitatea Agenția Servicii Publice (ASP), pe domenii de competență, precum evidența de stat și resursele informaționale, înregistrarea de stat a actelor de stare civilă, evidența cadastrală a bunurilor imobile. De asemenea, au fost prezentate informații cu privire la serviciul guvernamental de livrare (MDelivery) și la cel de plăți electronice (MPay).
Membrii Comisiei au adresat mai multe întrebări privind programarea prealabilă la serviciile publice prestate de ASP, tarifele pentru aceste servicii, interoperabilitatea datelor și registrelor deținute de ASP. Prezenți la audieri, reprezentanții Agenției de Guvernare Electronică au prezentat un raport privind gradul de implementare a Programului-pilot ce vizează centrele unificate de prestare a serviciilor publice (CUPS), precum și despre pilotarea modelului CUPS în cadrul primăriilor și oficiilor consulare.