Construcția a două noi poduri rutiere peste Prut și modernizarea celor șapte existente ar putea costa 284 de milioane de euro. Suma a fost anunțată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România.
Secretarul de stat al instituției, Bogdan Mîndrescu, susține că UE, prin Comisia Europeană, a aprobat deja o finanțare nerambursabilă de 16 milioane de euro pentru Podul Rutier de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii, primul pod nou cu patru benzi peste Prut. De asemenea, la Albița, la cel mai tranzitat punct de trecere a frontierei moldo-române, urmează să fie construit un nou pod, tot cu patru benzi.
Potrivit demnitarului român, proiectul amplu prevede deschiderea unor noi puncte frontiere, cu infrastructură nou, la Ungheni și la Fălciu-Leca, în raionul Cantemir.
”Proiectele transfrontaliere rutiere, pentru care s-a subliniat o importanță deosebită de dezvoltare, sunt identificate în punctele de trecere ale frontierei Galați – Giurgiulești, Oancea – Cahul, Albița – Leușești, Ungheni (RO) – Ungheni (MD), Sculeni (RO) – Sculeni (MD), Stânca – Costești, Rădăuți Prut – Lipcani, Bumbăta – Leova și Fălciu – Leca. Nevoia de finanțare pentru implementarea investițiilor în infrastructura de transport și în creșterea capacității punctelor de trecere ale frontierei este în valoare de 284 mil. euro”, a declarat Bogdan Mîndrescu, citat de economedia.ro.
Pentru proiectele transfrontaliere feroviare, sursele de finanțare se ridică la peste 60 de milioane de euro.
”În ceea ce privește domeniul feroviar, discuțiile au vizat nevoia de finanțare a punctelor transfrontaliere: Galați – Giurgiulești, Fălciu – Cantemir, Socola – Ungheni în valoare de 65.2 mil. euro. În cadrul discuțiilor s-a susținut importanța construirii a două sectoare de cale ferată cu ecartament european (1435 mm) care să conecteze capitala Republicii Moldova cu România și implicit cu Europa de Vest prin legătura PFT Ungheni – Iași – Pașcani. Cel de al doilea sector de cale ferată cu ecartament european propus conectează granița Republicii Moldova cu Ucraina, în zona Basarabeasca, cu punctul de trecere al frontierei Galați – Giurgiulești și coridorul Galați – Brăila – Buzău. În esență, proiectele identificate pe teritoriul României trebuie să fie continuate în oglindă pe teritoriul Republicii Moldova pentru o implementare integrată, eficientă și coerentă”, a mai adăugat secretarul de stat al Ministerului Transporturilor din România.