Comisia Europeană (CE) intenționează să pună capăt monetizării conținutului fals pe rețelele sociale și să creeze o rețea europeană independentă de verificatori de fapte, în cadrul inițiativei Scutul european al democrației.
Anunțul a fost făcut de vicepreședintele executiv al CE, Henna Virkkunen, care a declarat că Uniunea Europeană poartă negocieri cu semnatarii Codului de bune practici privind dezinformarea pentru a elimina posibilitatea ca informațiile false să genereze venituri din publicitate.
„Lucrăm cu semnatarii Codului pentru a opri monetizarea dezinformării, adică pentru a priva conținutul fals de veniturile din publicitate”, a precizat Virkkunen în cadrul unei întâlniri cu jurnaliștii pe 12 noiembrie.
Totodată, oficialul european a menționat că UE își consolidează capacitățile independente de verificare a faptelor și modernizează regulile privind publicitatea online, având în vedere influența tot mai mare a noilor actori, precum influencerii.
Comisia va revizui și Directiva privind drepturile de autor pe piața unică digitală, pentru a-i spori eficiența în contextul noilor tehnologii, inclusiv al inteligenței artificiale generative.
De asemenea, va fi creată o Rețea europeană independentă de verificatori de fapte, care va acționa în toate limbile oficiale ale Uniunii Europene. „Vom extinde mandatul hub-urilor europene ale Observatorului media digital pentru a dezvolta noi mecanisme independente de monitorizare”, a adăugat Virkkunen.
Inițiativa Scutul european al democrației face parte din eforturile UE de a contracara dezinformarea și de a proteja integritatea informațiilor în spațiul digital.






