Subiectul concesionării Aeroportului Chișinău nu se regăsește pe agenda guvernării, anunță șefa statului Maia Sandu, care a precizat că, la ora actuală, autoritățile centrale nici nu sunt în căutarea vreunui investitor pentru aeroport și că ”dacă s-ar căuta, s-ar face anunț public”.
”Există o administrare din partea statului, sigur că au fost multe probleme care trebuie rezolvate. O să vedem dacă oamenii care au fost numiți acolo se descurcă sau nu, deci nu există nicio intenție negativă. Aeroportul este foarte important, a fost o mare pagubă că el a ajuns în mâinile unei grupări criminale prin minciună. Și noi ne dorim ca aeroportul să se dezvolte, să ne putem păstra, pentru că la un moment el devenise și o vulnerabilitate pentru securitatea națională, pentru că era controlat de această grupare criminală. Sigur că noi ne dorim ca acum aeroportul să fie administrat corect și o să vedem cum echipa actuală îl administrează. Noi nu am făcut și nu o să facem niciodată lucruri pe ascuns, am fost întotdeauna foarte transparenți și deciziile pe care le-am luat le-am explicat, cum ele vor avantaja cetățenii Republicii Moldova”, a declarat Maia Sandu în cadrul emisiunii ”Puncte de Reflecție” de la Vocea Basarabiei.
Maia Sandu a declarat răspicat că, în prezent, discuții privind concesionarea aeroportului nu au loc.
” Nu se pune acum problema, nu este pe agendă. Mă rog, au fost făcute declarații precum că, dacă era un acord de concesiune normală atunci, în 2013, când s-a concesionat, dacă era concesionat, de exemplu, Aeroportului din München, ar fi fost cu totul altă experiență de concesiune. Concesiunile nu sunt ilegale și concesiunile pot să funcționeze, și funcționează în multe țări, acolo unde este o concesiune făcută corect, cu respectarea interesului statului. Ceea ce s-a întâmplat la noi n-a fost o concesiune, a fost o schemă frauduloasă prin care aeroportul a ajuns în mâinile unei grupări. Pur și simplu am vrut să spun că concesiunile nu trebuie automat văzute ca scheme de corupție. În Republica Moldova așa s-a întâmplat, pentru că așa au fost oamenii care au semnat aceste contracte, dar acum nu se pune problema concesiunii aeroportului, acum se pune problema rezolvării problemelor moștenite de la gruparea criminală care a deținut aeroportul”, a mai declarat Maia Sandu.
Amintim, în data de 11 octombrie, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a condus o delegație la Aeroportul din München, Germania, unde a discutat despre „posibilitatea atragerii unui partener strategic pentru Aeroportul din Chișinău”.
Aeroportul Chișinău a revenit, după nouă ani, în gestiunea statului în luna aprilie a acestui an, în urma unei decizii judecătorești care a anulat contractul de concesionare. Aerogara s-a aflat din 2013 în gestiunea companiei „AviaInvest”, compania afiliată lui Ilan Șor. Procesul de recuperare a aeroportului a început încă în 2019. Guvernarea PAS declara atunci că în urma schemei de concesionare a aeroportului, statul ar pierde venituri estimate la 1,6 miliarde de lei.