Grupul de lucru din cadrul Platformei de Sprijin pentru Moldova privind reforma administrației publice și managementul finanțelor publice s-a întrunit în cea de-a treia ședință de lucru. La întrunire au participat reprezentanți ai Cancelariei de Stat, ai ministerului Finanțelor și ai partenerilor de dezvoltare. Grupul de lucru este coprezidat de ambasada Regatului Țărilor de Jos și cea a Suediei, iar secretariatul este asigurat cu suportul PNUD Moldova.
Pe agenda discuțiilor s-au regăsit două subiecte importante: Strategia de reformă a administrației publice pentru anii 2023-2030 și Strategia de dezvoltare a managementului finanțelor publice 2023-2030.
Secretarul General al Guvernului a vorbit despre cele cinci componente ale Strategiei: managementul funcției publice și al funcționarilor publici, cadrul instituțional al administrației publice centrale, sistemul de planificare strategică și de elaborare a politicilor publice, debirocratizare și dezvoltarea serviciilor electronice și administrația publică locală. Artur Mija s-a referit și la acțiunile care urmează a fi întreprinse pentru a definitiva Proiectul Legii privind amalgamarea voluntară, dar și la procedurile care vor succeda etapa de amalgamare.
Șeful Cancelariei de Stat a apreciat implicarea și asistența oferită de partenerii de dezvoltare și și-a exprimat speranța că noua reformă va face serviciul public mult mai atractiv și va aduce numeroase beneficia pentru cetățeni.
Partenerii externi au salutat pașii realizați de autorități în procesul de îndeplinire a condiționalităților înaintate de Comisia Europeană, dar și planul ambițios de reformare a administrației publice.
În final, s-a convenit asupra necesității creșterii asistenței financiare și tehnice, dar și pentru monitorizare, consolidarea domeniului IT, creșterii competențelor digitale, precum și fortificării capacităților instituționale ale autorităților publice pentru a putea răspunde exigențelor procesului de integrare europeană.