Serviciul 112 din R.Moldova beneficiază de optimizarea sistemului său informațional automatizat prin implementarea unei soluții inovative de către compania norvegiană OMDA. Această îmbunătățire vizează o mai bună comunicare între operatorii 112 și echipajele de intervenție, precum și o localizare mai precisă a apelantului, scrie IPN.
Soluția „Omda Incident” va permite actualizarea sistemului pentru gestionarea mai rapidă a apelurilor de urgență și îmbunătățirea procesului de localizare a incidentelor. Ana Carpovici, specialistă în relații publice la Serviciul 112, a menționat că această inițiativă va asigura o conexiune mai eficientă între operatorii 112 și echipajele de intervenție.
În plus, aplicația CoordCom, care preia apelurile vocale, include acum instrumentul „Caller Location 112”, care utilizează date GPS și rețele de telecomunicații pentru a localiza apelantul în timpul apelului de urgență. Aceasta va optimiza considerabil procesul de planificare și alocare a resurselor, oferind echipelor de intervenție o imagine clară a locației incidentului și reducând timpul de răspuns.