Cetățenii români care locuiesc în afara țării și nu au domiciliu în România vor putea obține, în premieră, cartea electronică de identitate, ca urmare a unor modificări legislative aprobate recent de Guvernul de la București, informează Ministerul Afacerilor Interne (MAI).
Potrivit unui comunicat emis de MAI, măsura vine în urma unei decizii a Curții de Justiție a Uniunii Europene din 2024 și a fost publicată în Monitorul Oficial în data de 27 martie 2025. Românii din diaspora pot solicita noul document dacă prezintă un pașaport simplu electronic sau temporar, cu menționarea țării de domiciliu, sau documente oficiale emise de autoritățile statului în care locuiesc, care atestă reședința în străinătate.
Pentru a depune cererea, este necesară validarea unui cont în Platforma HUB de servicii electronice a MAI: https://hub.mai.gov.ro.
În plus, autoritățile române au început dezvoltarea infrastructurii necesare pentru ca aceste documente să poată fi eliberate și prin intermediul oficiilor consulare. Calendarul de extindere va fi stabilit în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe.
Această inițiativă reprezintă un pas important în digitalizarea serviciilor publice și în facilitarea accesului la documente oficiale pentru românii din diaspora, consolidând totodată legătura acestora cu statul român.