Până în anul 2026 Republica Moldova și Romania vor avea 9 poduri construite și reabilitate peste râul Prut. Cele trei poduri rutiere noi peste râul Prut vor lega localităţile Stanca (RO) – Costești (MD), Bumbata (RO) – Leova (MD) şi Falciu (RO) – Leca (MD).
Potrivit datelor transmise, marți, de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu, pentru construcția acestor obiective au fost depuse deja trei oferte, transmite adevarul.ro.
,,Pentru proiectarea a trei poduri rutiere noi peste Prut, conform planului comun de acțiuni care vizează creșterea capacității de transport între România și Republica Moldova, până la termenul limită de depunere, au fost depuse trei oferte de către SC Total Business Land SRL.”, a transmis oficialul din Transporturi pe pagina sa de Facebook.
Este vorba de depunerea ofertelor pentru proiectarea următoarelor poduri rutiere peste Prut, pentru care ofertantul are la dispoziție câte 6 luni pentru fiecare contract și o valoare cumulată estimată la 1.512.606 lei, fără TVA.
În cadrul acestor obiective de investiții, se vor implementa cel puțin următorii indicatori tehnico-economici: pod rutier nou; drum de legătură la infrastructura existentă; punct control frontieră.
Secretarul de stat reaminteşte că au fost demarate procedurile și pentru:
– Albița (RO) – Leușeni (MD): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe patru benzi
– Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
– Oancea (RO) – Cahul (MD)
Totodată, va fi construit un pod nou la nivel de autostradă: Ungheni (RO) – Ungheni (MD). Acesta este parte a Autostrăzii UNIRII – autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (RO) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (MD).
Reabilitarea și construcția acestor poduri va avea loc din banii Guvernului de la București. Din bugetul de stat al Republicii Moldova vor fi alocate doar fonduri pentru asigurarea infrastructurii adiacente.
La începutul lunii aprilie, Guvernul Republicii Moldova a adoptat deciziile privind inițierea negocierilor asupra Acordurilor bilaterale moldo-român, care prevăd reconstruirea și reabilitarea podurilor transfrontaliere peste râul Prut.
Reamintim că, în vara anului trecut, au fost finalizate lucrările de consolidare a podului rutier de frontieră Giurgiulești (MD) – Galați (RO), cu o investiție de circa 8 mil. RON, asigurată în totalitate de Guvernul României.