Fabrica de propagandă de stat, lansată în Rusia la o capacitate fără precedent din vremea sovietică, pierde rapid încrederea publicului. Ponderea cetățenilor care cred că posturile TV oferă „informații obiective” despre evenimentele din țară a scăzut aproape în jumătate în ultimii șapte ani, arăta un sondaj realizat în această lună de Centrul rus pentru cercetarea opiniei publice și publicat pe site-ul instituției wciom.ru.
În prezent, doar 26% dintre ruși au încredere în televiziunea, care este complet controlată de stat, deși în 2016 cifra era de 46%.
Doar rușii de peste 60 de ani păstrează un nivel ridicat de loialitate față de propaganda TV. Este vorba despre o pondere de 51%. În rândul tinerilor sub 24 de ani, cota celor care consideră televiziunea o sursă „obiectivă” de informare s-a micșorat la 5%, iar în rândul cetățenilor care au între 25 și 44 de ani, ponderea este de doar 13%.
Pe de altă parte, potrivit sondajului, ponderea celor care consideră „rețelele sociale și blogurile” ca fiind o sursă obiectivă de informare s-a dublat în ultimii șapte ani, până la 24%, și este aproape egală cu audiența „fidelă” a televiziunilor de stat. Spre comparație, în urmă cu patru ani, televiziunea deținea o cotă de două ori mai mare decât rețelele sociale în ceea ce privește încrederea – 30% față de 15%, iar în urmă cu 7 ani diferența era de aproape cinci ori.
Deși încrederea scade, 40% dintre ruși continuă să susțină că posturile TV este „sursa principală de știri”.