Primăriile din România nu vor putea organiza, până la sfârșitul anului, festivaluri, concerte, competiții și alte manifestații din bani publici. Excepție se va face doar în cazul evenimentelor achitate de companii private sau din sponsorizări. Noile restricții se regăsesc în proiectul unei ordonanțe de urgență a Guvernului, care urmează să fie aprobat de București.
Decizia vine în contextul unui pachet de măsuri de plafonare a cheltuielilor publice până la finalul anului, după ce acestea au crescut de patru ori.
„În anul 2023, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, instituțiile și autoritățile publice locale, indiferent de modul de finanțare și subordonare, nu pot finanța din fonduri publice, cu excepția celor provenite din donații și sponsorizări, organizarea de evenimente comunitare cum ar fi festivaluri, concerte, competiții locale, festivități, sărbători tematice, dar fără a se limita la acestea”, se arată în proiect.
În document se precizează că evenimentele vor fi permise doar la sfârșit de an sau în zile oficiale ale unităților administrative, dar chiar și acestea pe sume plafonate. Cheltuielile pentru organizarea acestor evenimente nu pot depăși media lunară achitată pentru manifestațiile din perioada ianuarie-septembrie 2023.
În cazul în care legea intră în vigoare, primăriile care nu vor respecta noile reguli vor plăti amenzi între 400 și 4000 de euro.