VOCEA CARE NE UNEȘTE.

LIVE

Pregătiri pentru iarnă: Peste 31 mii tone de material antiderapant și 517 autospeciale pregătite pentru deszăpezirea drumurilor

Întreprinderea de stat „Administraţia de Stat a Drumurilor” (ASD) anunță că pentru sezonul de iarnă 2022-2023 au fost pregătite peste 31 mii tone de material antiderapant, iar 517 autospeciale și utilaje rutiere vor și antrenate la lucrările de deszăpezire şi distribuire a materialului antiderapant pe drumurile publice.

În scopul menţinerii stării de viabilitate a reţelei de drumuri, la executarea lucrărilor de deszăpezire şi distribuire a materialului antiderapant pe drumurile publice se preconizează antrenarea a 517 autospeciale şi utilaje rutiere:

  • autogredere -94;
  • buldozere cu șenile – 30;
  • tractoare cu pneuri cu lame -133;
  • freze de zăpadă – 15;
  • distribuitoare auto – 139;
  • încărcătoare – 65;
  • excavatoare – 41. 

Î.S. „Administraţia de Stat a Drumurilor” menționează că, gradul de pregătire către sezonul de iarnă a mașinilor și utilajelor rutiere este de 75,2%.     

Pentru combaterea lunecuşului pe drumurile publice, sunt pregătite peste 31 mii tone de material antiderapant, dintre care 9,5 mii tone de sare tehnică și peste 45 mii tone de nisip/savură.

Totodată, ASD informează că în anii precedenți sarea tehnică a fost achiziționată de către S.A. ,,Drumuri”, de la companiile din Ucraina.

„Având în vedere situația social-economică din regiune, achizițiile de sare tehnică se efectuează în baza ofertelor comerciale primite de la agenții economici din Republica Moldova și România. Astfel, costul mediu a unei tone de sare tehnică este de 3400/3800 lei pentru o tonă”, menționează ASD.

Reprezentanții ASD, comunică faptul că pentru monitorizarea şi vizualizarea stării condiţiilor de circulaţie pe timp de iarnă, pe drumurile naționale sunt instalate 24 de camere video, iar la moment, funcționează 22.

De asemenea, ASD precizează că pe sectoarele dificile de drum cu declivități majore (8-10%), vor fi organizate posturi de remorcare pentru unităţile de transport de tonaj.

  • M1 frontiera cu România-Leuşeni-Chişinău-Dubăsari-frontiera cu Ucraina, km 36 (s. Cristeşti);
  • R6 Chişinău-Orhei-Bălţi, km 33-34 (s. Peresecina); R1 Chişinău-Ungheni-frontiera cu România, km 79-80 (s. Corneşti); R3 Chişinău-Hînceşti-Cimişlia-Basarabeasca, km 27 (s. Fundul Galbenei);
  • R8 Edineţ-Otaci-fr. cu Ucraina, km 53-55 (or. Otaci );
  • R30 Anenii-Noi-Căuşeni-Ştefan Vodă-frontiera cu Ucraina,  km 19-20 (s. Troiţa Nouă) și altele în caz de necesitate.

Autor

  • Pusca Silvia

    Mereu pregătită să răspundă provocărilor. Pe site-ul voceabasarabiei.md prezintă subiecte de actualitate, știri, informații obiective și de ultimă oră. A absolvit Facultatea de Litere la Universitatea de Stat din Moldova.

Articole similare

cele mai populare

Preluarea textelor de pe pagina www.voceabasarabiei.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.voceabasarabiei.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite și cele electronice vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia Vocea Basarabiei.