Autoritatea spaniolă de supervizare a concurenței (CNMC) a amendat cu 413,2 milioane de euro platforma online Booking.com cu argumentul că a abuzat, din 2019, de poziția sa dominantă pe piață.
CNMC a informat că a impus două amenzi, de câte 206,6 milioane de euro, companiei Booking.com, o subsidiară a Booking Holdings listată la New York, pentru că a profitat de cota sa de piață de 70% – 90% pentru a impune condiții neechitabile hotelurilor și pentru a restricționa concurența din partea altor furnizori de servicii de rezervări online, arată Agerpres.
Reprezentanții Booking Holdings nu au răspuns imediat solicitărilor de a face comentarii. Amenzile vin în urma a două plângeri depuse de Asociația Directorilor de Hoteluri din Spania (AEDH) și Asociația Hotelurilor de Afaceri din Madrid, în 2021.
Booking.com interzicea hotelurilor să ofere pe propriile lor site-uri prețuri mai scăzute decât cele existente pe platformă, impunând în mod unilateral discounturi de preț la camerele de hotel fără consultarea proprietarilor. Pentru a-și menține cota de piață ridicată, Booking.com oferea beneficii hotelurilor care aveau taxe mai mari, limitând capacitatea altor furnizori de servicii de rezervări online să convingă hotelurile să colaboreze, a precizat CNMC.
În februarie a fost relatat că Booking.com riscă o amendă de aproape 500 de milioane de euro în Spania din cauza practicilor de concurență, pe măsură ce Europa își intensifică controlul asupra grupurilor tehnologice în efortul de a reduce dominația lor tot mai mare. Organismul de supraveghere antitrust din Spania a stabilit o penalizare provizorie de 486 de milioane de euro (526 de milioane de dolari) împotriva Booking. Autoritățile de reglementare au acuzat agenția de comportament anticoncurențial, cum ar fi împiedicarea grupurilor hoteliere autohtone de a avansa oferte mai ieftine pe propriile lor site-uri decât prețul pe care îl oferă pe booking.com, conform FT.