Ministerul Educației și Cercetării (MEC) anunță că a revizuit Metodologia privind evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV. Astfel, au fost excluse evaluările sumative și evaluările formative în etape la disciplinele „Educația moral-spirituală” și „Dezvoltarea personală” pentru elevii claselor I-IV. Aprecierea rezultatelor elevilor la aceste discipline se va face prin cuvinte încurajatoare, fără înregistrare în catalogul școlar.
De asemenea, portofoliile performanțelor școlare ale elevilor nu mai sunt obligatorii, întocmirea lor rămânând la discreția cadrului didactic;
Conform noii Metodologii, tabelul performanțelor școlare a fost simplificat, reducându-se de la 4 la 1 pagină. Formatul, completarea, păstrarea și transmiterea acestuia către părinții/tutorii copiilor va fi decisă de fiecare instituție de învățământ în parte.
În procesul de revizuire a Metodologiei evaluării criteriale prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV au fost consultate opiniile a peste 3000 de cadre didactice din întreaga țară, prin aplicarea unui chestionar online cu referire la debirocratizarea activității cadrului didactic din învățământul primar, precizează reprezentanții ministerului Educației.
Modificarea Metodologiei face parte din primul pachet de măsuri de debirocratizare în sistemul educațional, lansat de MEC.