Lucrările de execuție a podului rutier la nivel de autostradă peste Prut, între Ungheni (România) și Ungheni (Republica Moldova), vor începe pe 26 aprilie 2025. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, pe pagina sa oficială de Facebook.
Acest proiect reprezintă un moment istoric, fiind primul pod nou peste Prut construit după 60 de ani și face parte dintr-o serie de cinci poduri planificate de autoritățile române și moldovene. Denumirea podului va fi „Podul de Flori”, în cinstea evenimentului cu același nume din 1990. În prezent, constructorul se pregătește să înceapă organizarea șantierului, iar documentația necesară autorizației de construire este deja finalizată.
Podul de la Ungheni va face parte din proiectul Autostrăzii Unirii A8, interconectând infrastructurile rutiere din România și Republica Moldova, și va include și un punct de trecere a frontierei. Se estimează că, din toamna anului 2026, circulația pe pod va deveni posibilă, cu descărcări provizorii până la finalizarea Autostrăzii Unirii, programată pentru 2029-2030.
Proiectul, cu o durată de 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție), va beneficia de o finanțare europeană nerambursabilă de peste 151,68 milioane lei, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.