Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat vineri semnarea contractului pentru construcția ansamblului de poduri peste Prut, în localitatea Ungheni.
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a declarat că noul pod, care va conecta România cu Republica Moldova, va fi proiectat la profil de autostradă și face parte din proiectul Autostrada Unirii A8, transmite economica.net.
Antreprenorul responsabil de lucrări, NESS PROIECT EUROPE SRL, va avea la dispoziție suma de 151,68 milioane de lei (fără TVA) și un termen de 24 de luni pentru realizarea acestui obiectiv, din care 6 luni vor fi dedicate proiectării, iar 18 luni execuției.
La evenimentul de semnare a participat și secretarul de stat din Guvernul României al Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova (DRRM), Adrian Dupu. Acesta a scris că a asistat la un „moment istoric”.
„Moment istoric astăzi la Ungheni. S-a semnat contractul pentru proiectarea și construcția primului pod în regim de autostradă între România și Republica Moldova. Am participat alături de oficialități de pe ambele maluri ale Prutului la acest eveniment cu o însemnătate deosebită pentru relația dintre cele două țări”, a declarat Adrian Dupu.
Ansamblul de poduri va consta în două structuri paralele, fiecare având un tablier mixt din oțel și beton, precum și grindă continuă, câte un pod pentru fiecare sens de circulație. Cel mai lung dintre cele două poduri va măsura aproximativ 260 de metri. Proiectul va fi construit pe teritoriul României, în continuarea Autostrăzii A8, care leagă Târgu Mureș de Iași și Ungheni.
Finanțarea contractului se face prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). De asemenea, CNAIR a primit în luna ianuarie trei oferte pentru construcția primului pod la nivel de autostradă peste Prut, care va include și un punct de trecere a frontierei.