Autoritățile Republicii Moldova nu intenționează să concesioneze din nou Aeroportul Internațional Chișinău, readus în proprietatea statului în 2023. Ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, a declarat în cadrul emisiunii „Opinia” cu Iulia Budeci că activul este profitabil, stabil și administrat eficient, fără datorii sau credite.
Potrivit acestuia, Aeroportul a generat anul trecut un profit de 345 de milioane de lei, din care 140 de milioane au fost virate la bugetul de stat. Toate lucrările de reparație, modernizare, achizițiile de echipamente și investițiile în securitate sunt finanțate exclusiv din resurse proprii ale aeroportului.
Bolea a subliniat că nu există niciun temei pentru introducerea unor taxe sau tarife suplimentare pentru pasageri, iar zvonurile privind o nouă concesionare sunt nefondate. Oficialul afirmă că statul are planuri ample de dezvoltare, inclusiv integrarea Aeroportului Mărculești sub administrarea Aeroportului Internațional „Eugen Doga” – Chișinău, ceea ce va transforma complexul într-un aeroport cu două aerodromuri până în 2026.
Ministrul a reamintit că perioada de administrare privată a generat numeroase probleme și litigii, iar revenirea aeroportului în proprietatea statului, în 2023, a necesitat eforturi considerabile. În prezent, modernizarea continuă, iar autoritățile apreciază aeroportul drept un activ strategic pe care nu intenționează să îl cedeze investitorilor privați.






