Cel puțin 15 companii vitivinicole din toate regiunile Republicii Moldova vor beneficia de programul WESA, care oferă granturi de până la 800 de mii de lei pentru susținerea vinăriilor în eforturile lor de vizibilitate internațională. Programul de Granturi WESA, care a fost lansat astăzi, se concentrează pe creșterea exporturilor cu 15-20% și pe sporirea anuală a bugetelor de marketing cu 60%.
Prezent la evenimentul de lansare, vicepremierul Vladimir Bolea, ministru al agriculturii și industriei alimentare, a declarat că astfel de programe sunt un suport semnificativ pentru agricultorii din Republica Moldova. „Să produci este maximum jumătate din calea spre succes, dar trebuie să poți să-ți promovezi produsul, să fii prezent pe piață și aceasta este o sarcină extrem de complicată pentru foarte mulți producători din Moldova, chiar dacă au produse de calitate. Și prin intermediul a astfel de programe, am ferma convingere, marea majoritate de producători de vinuri vor putea accesa aceste granturi pentru a putea să-și prezinte vinurile”, a declarat ministrul, citat de IPN.
Președintele Consiliului de coordonare al Oficiului Național al Viei și Vinului, Sergiu Pîslaru, a menționat că acest program reprezintă un pas semnificativ în sprijinul producătorilor de vin. Vinul este unicul produs alimentar cu un asemenea succes de export și vizibilitate. „Trebuie să menționez că bugetele de marketing ale vinăriilor noastre, de zeci și, poate, chiar sute de ori mai mici în comparație cu cele ale altor regiuni vinicole din lume, care se promovează intens… Acest grant vine să ne ajute companiile și Oficiul. Acest efort va crește percepția pozitivă asupra vinurilor noastre pe piețele internaționale”, a mai spus Sergiu Pîslaru.
Directoarea componentei „Industria Vitivinicolă” a Proiectului USAID Competitivitatea și Reziliența Rurală în Moldova, Diana Lazăr, a declarat că astăzi este lansat un program de suport pentru un marketing strategic sub umbrela brandului de țară Wine of Moldova, cu o valoare totală de 8 milioane de lei. „Țintele acestui program sunt impresionante, pentru că ne dorim să avem o creștere de bugete în marketing de peste 2/3 și să avem un impact asupra creșterii în valoare”, a precizat Diana Lazăr.
Astfel, micii producători, cramele de generație nouă și companiile vinicole campioane la export cu o prezență activă pe piețele internaționale vor putea beneficia de suport financiar nerambursabil variind între 300 000 și 800 000 de lei, cu o rată a contribuției proprii diferită în funcție de categoria din care fac parte. Perioada de consultare și depunere a dosarelor este între 12 iulie și 5 august.