Programele de dezbateri electorale vor fi organizate în mod separat pentru alegerile prezidențiale și referendumul republican constituțional din 20 octombrie. Totodată, în programele de știri și actualități, subiectele cu caracter electoral vor fi incluse la o singură rubrică specială: „Electorala 2024”. Comisia Electorală Centrală a aprobat particularitățile reflectării scrutinelor în mass-media.
Vicepreședintele CEC, Pavel Postica, a declarat că, în primele șapte zile de la începerea perioadei electorale, furnizorii de servicii media care intenționează să reflecte alegerile prezidențiale și referendumul republican constituțional vor depune la Consiliul Audiovizualului, conform modelului stabilit de acesta, o singură declarație privind politica editorială. Acesta trebuie să conțină două compartimente distincte pentru fiecare tip de scrutin. Sau vor depune o singură notificare prin care se informează că nu participă la reflectarea alegerilor.
Potrivit lui, furnizorii publici de servicii media vor acorda gratuit concurenților electorali înregistrați la funcția de președinte al Republicii Moldova și sau participanților la referendum în fiecare serviciu media audiovizual generalist și de știri câte un minut pe zi timpi de antenă pentru fiecare tip de alegeri – prezidențiale și referendum, în vederea plasării publicității electorale, notează IPN.
Totodată, furnizorii naționali de servicii media care vor reflecta campania electorală vor acorda gratuit concurenților electorali înregistrați la funcția de președinte și/sau participanților la referendum timpi de antenă câte 5 minute la serviciile de televiziune și câte 10 minute la serviciile de radiodifuziune pentru fiecare tip de alegeri, pentru prezentarea programului electoral și pentru a informa alegătorii.
„Pentru publicitatea electorală contra plată, fiecărui grup de inițiativă pe durata activității acestuia și fiecărui concurent electoral și participant la referendum pe durata campanii electorale i se oferă cel mult 2 minute pe zi, în cadrul fiecărui serviciu mediu audiovizual pentru fiecare tip de alegeri”, a precizat vicepreședintele CEC.
Furnizorii de Servicii Media care vor reflecta doar alegerile pentru funcția de președinte al Republicii Moldova și vor difuza programe de știri și actualități sunt în drept să reflecte tematica referendumului republican constituțional ca parte a domeniului de atribuții ale politicii externe a Republicii Moldova, dar această tematică nu poate depăși o treime din timpul total alocat programului.
Perioada electorală pentru alegerile prezidențiale și referendumul republican constituțional din 20 octombrie începe pe 1 august și va dura până în ziua în care rezultatele alegerilor vor fi confirmate de către organele competente.