VOCEA CARE NE UNEȘTE.

Ooops ! You forgot to enter a stream url ! Please check Radio Player configuration

LIVE

Deputatul Radu Marian, precizări privind proiectul de lege ce ține de publicitatea jocurilor de noroc înregistrat recent în Parlament

Deputatul Radu Marian vine cu precizări privind proiectul de lege ce ține de publicitatea jocurilor de noroc înregistrat recent în Parlament.

Într-o postare pe o rețea de socializare, parlamentarul subliniază că marea majoritate a restricțiilor de publicitate rămân în vigoare.

În primul rând, accentuez că marea majoritate a restricțiilor de publicitate rămân în vigoare. Cea mai invazivă publicitate, cea din online și de pe bannerele în afară (outdoor), rămâne categoric interzisă. La fel, rămâne interzisă publicitatea pentru jocurile de noroc cu cel mai mare risc social (ex. aparate de joc, păcănele, casino), dar și publicitatea la TV/radio până la ora 22.00. Intervenim acolo unde interdicția totală nu este practică. și anume, permitem publicității a pariurilor sportive și loteriei (cu risc social scăzut) în anumite situații când acest lucru nu este practic, și anume permitem publicitatea la pariuri sportive și loterie în timpul transmisiunilor la nivel național TV/radio a evenimentelor sportive, dar și în intervalul orelor 22.00-07.00”, a explicat deputatul.

Totodată, Radu Marian subliniază că în marea majoritate a țărilor europene este permisă publicitatea de pariuri, inclusiv la competițiile sportive internaționale care sunt transmise în direct și pe teritoriul Republicii Moldova, cum ar fi Liga Campionilor, sau campionatele europene și mondiale la fotbal

Această diferență majoră de reglementări între restul țărilor și țara noastră creează situații în care orice transmisiune de eveniment sportiv internațional în spațiul audiovizual al țării noastre încalcă legea. De exemplu, recent a avut loc campionatul european de fotbal în Germania, iar unul din sponsorii principali a fost o companie de pariuri – statul Republica Moldova neavând nicio posibilitate să interzică ce fel de reclame se afișează în Germania. La fel, am avut situații când în Moldova joacă echipe sportive din alte țări care au inscripționate pe tricou logotipuri ale companiilor de pariuri sportive. Și din nou, ajungem într-o situație jenantă și un risc ca aceste meciuri să nu poate fi jucate.

Și ca să nu punem în dezavantaj compania de stat națională de loterie a Moldovei (care contribuie substanțial la buget) față de companiile străine, am intervenit cu permisiunea de a permite publicitatea pentru pariuri sportive și loterie în spațiul audiovizual în intervalul 22.00-07.00, atunci când audiențele sunt cele mai joase. Amintesc că 75% din profiturile care se generează de pe urma jocurilor de noroc ajung la bugetul stat. În 2023, în visteria statului au ajuns 290 milioane lei urmare a acestor activități. Reiterez, rămân în vigoare marea majoritate a restricțiilor de publicitate. Doar se ajustează anumite aspecte care nu sunt practice”, a mai explicat deputatul.

Autor

  • Mîțu Anișoara

    A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova, ulterior a urmat studiile universitare de masterat. A activat în calitate de reporter social, iar la moment are peste 10 ani de experiență în jurnalism. Este autoarea știrilor sociale și politice pe site-ul Vocea Basarabiei. Informarea calitativă este cheia unui om greu de manipulat.

Articole similare

cele mai populare

Preluarea textelor de pe pagina www.voceabasarabiei.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.voceabasarabiei.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite și cele electronice vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia Vocea Basarabiei.