Consiliul Concurenței a demarat o investigație detaliată asupra tranzacției prin care compania ”Moldretail Group” SRL intenționează să preia controlul total asupra ”Fourchette-M SRL”, operatorul rețelelor de magazine alimentare „Fourchette” și „To-To”. Investigația a fost deschisă după ce operațiunea a fost notificată autorității de concurență pe 26 aprilie 2024 și vizează achiziționarea a 100% din acțiunile „Fourchette-M”, scrie bizlaw.md
Autoritatea analizează impactul potențial al tranzacției asupra concurenței pe piețele de achiziționare și comercializare a produselor alimentare, în special în ceea ce privește crearea unei poziții dominante pe piață. Printre îngrijorările exprimate se numără riscul de reducere a concurenței și posibile efecte negative pentru furnizorii care colaborează exclusiv cu Fourchette. În plus, există preocupări privind consolidarea unei poziții dominante în anumite zone geografice, ceea ce ar putea afecta accesul la piețele de desfacere.
Investigația va dura până la 90 de zile lucrătoare și nu presupune în mod automat constatarea unor nereguli, ci reflectă îngrijorările autorității față de impactul tranzacției asupra pieței. Rezultatele investigației vor fi comunicate ulterior.