A fost lansat concursul public pentru selectarea unui candidat la funcția de consilier pentru soluționarea contestațiilor, director general al Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC). Termenul-limită pentru depunerea dosarelor este 18 decembrie, ora 17:00, conform unui comunicat al Parlamentului Republicii Moldova.
Regulamentele concursului stabilesc că participanții trebuie să îndeplinească mai multe condiții, printre care o vechime de cel puțin șapte ani în domeniul juridic, economic sau tehnic și cel puțin doi ani de experiență în domeniul achizițiilor publice, sectoriale sau de concesiuni.
Persoanele interesate sunt invitate să depună dosarele la Comisia economie, buget și finanțe, care trebuie să conțină cererea de participare, copia buletinului de identitate, CV-ul, dovada experienței profesionale, cazierul judiciar sau o declarație pe proprie răspundere, scrisoarea de motivație, certificatul de integritate eliberat de Autoritatea Națională de Integritate, și alte declarații relevante.
Candidații care îndeplinesc toate cerințele vor fi invitați să participe la proba scrisă și la interviu. Cel care va obține cel mai mare punctaj, dar nu mai puțin de 75 de puncte, va fi propus pentru numire în Parlament.
Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor este formată din șapte membri, inclusiv directorul general, care sunt numiți de Parlament pentru un mandat de șapte ani, fără posibilitatea reînnoirii.